Assalamualaikum putera- puteri agama dan calon penghuni Jannah :)
Assalammualaikum w.b.t, Salam ukhwah fillah to all readers. Assif jiddan jika ada yang terasa atau membenci kami kerana entry yang ada di dalam blog ini. Kami bukan seorang da'ie kami hanya pencari mardhatillah yang berharap tidak lelah untuk kembali kepada Tuhan yang satu iaitu Allah S.W.T. Kami hanya mampu mengingatkan dan menasihati tapi kami tidak mampu mengubah kalian. Cari hidayah dan gapai andai kalian sudah memilikinya. Entry yang ditulis di sini adalah apa yang terlintas daripada hati kami, jadi kami berharap anda membaca menggunakan hati kalian juga agar lebih mudah membuatkan kalian faham dan kembali ke jalanNya.. InshaAllah.. Syukran :) - The Little Muslimah .

Kempen Tutup Aurat by Team Hijrah



Assalammualaikum putera- puteri agama sekalian :D Kempen tutup aurat ni apa? Kempen tutup aurat ni sebuah kempen yang dianjurkan oleh Team Hijrah yang ditubuhkan oleh Ummi Kaa Dabri .. Memandangkan ana dan beberapa admin yang lain baru berhijrah, jadi kami join group ni.. Alhamdulillah banyak ilmu yang kami dapat.. Bagi sesiapa yang mahu berhijrah ke arah sesuatu yang lebih baik, cari orang yang betul- betul boleh bimbing kalian semua.. InshaAllah di permudahkan. Aamin~~




Credit gambar



Kempen tutup aurat ni pada mulanya diadakan di KLCC.. Alhamdulillah, berkesan..Maka ada yang mencadangkan untuk buat di setiap negeri.. *dancing*.. Bagi yang mahu mengetahui dengan lebih lanjut boleh baca di blog kak Dya Mohamad .. Kali ini, Kempen Tutup aurat di adakan di Johor pula.. Alhamdulillah.. Mai pakat ramai- ramai kita pergi naa... Banyak aktiviti ke arah kebaikan yang di adakan di sana nanti.. Lelaki dan perempuan boleh join Kempen ni. InshaAllah banyak manfaat.... Ini beberapa info tentang Kempen Tutup Aurat ni.. Bagi yang duduk Johor boleh request masuk group Team Hijrah Johor ... Ini beberapa info yang boleh antum semua baca untuk panduan..


Event : #KempenTutupAurat #streetdakwah
Venue : Masjid An Nur Larkin

Tarikh : 8/12/2012 jam 11 pg hingga 6ptg

Aktiviti : sharing session (hijrah), usrah, dan edarkan flyers.


Pakaian bagi kaum wanita untuk ke sana Wajib menutup aurat! Ekceli tak kisah lah kan, pergi mana- mana pun, wajib tutup aurat ye dak? rasanya syarat ni amat mudah sekali untuk diikut ye? :cool: Kalian boleh juga bertanya pada Ukhti Nur Shafika..  Ini beberapa syarat- syarat untuk ke sana nanti...

SYARAT SYARAT PEMAKAIAN !( ALERT ALERT ALERT)
wanita jubah ,baju kurung ,pakaian longgar yang tidak nampak tubuh badan,sekarang trend jubah yang ikut saiz badan ..(*motif buat camtu*) hand socks,socks..tiada yang jarang...nampak yang kat dalam tu.. (berpeluh masa menaip ini) yang lelaki pula pakai pakaian yang bersesuaian..jangan pakai suar pendek..seluar da molek baju pula saiz hadek hadek ..(*berpeluh besar krik krik kufkuf) ok take note!!!





Semoga dapat hadir ya, akhi dan ukhti sekalian.. Assalammualaikum.. :heart:



                            
                                                                                                                                 ~INVI~

No comments:

Post a Comment

UP UP !